CAPS I BARRETS

CAPS I BARRETS. EL BLOC MÉS SELECTE: EL BLOC QUE QUASI NINGÚ LLEGEIX, NOMÉS ELS HAPPY FEW (VERY, VERY FEW).

Avís: Els autors de Caps i Barrets no es fan responsables de les opinions expressades en els articles d'aquest bloc (que són les seves, però de tant en tant proferides en un estat d'intoxicació etílica).

diumenge, 1 de gener del 2012

LLOGARETS DEL PLA (DE L'ESTANY) - GALLINERS

A la comarca del Pla de l’Estany hi podem trobar llogarets per passejar, cercar tranquil·litat i escampar la boira. Galliners és un d’aquests poblets del Pla, amb uns 100 habitants, situat a uns 15 km al nord-est de Banyoles, en direcció a Vilademuls. Quatre cases, una placeta i l'església parroquial (Sant Julià i Santa Basilissa), obra del s XIV, que depenia de Parets d'Empordà. Cal aturar-s’hi una estoneta per passejar-hi i badocar.


I ja que hi som, ens hi podem estar al mas Guitart, masia de turisme rural situada al cap del poble, ben disposada i condicionada. Possibilitat de caminar, fer alguna ruta en bicicleta, endinsar-nos en alguna lectura (com ara Jo confesso, de Jaume Cabré) o alliberar el nostre cos de l’encotillament de l'urbs.

Cal aprofitar l'avinentesa per resseguir els veïnats i els vilatges propers tot badant unes hores: Vilademí, Sant Marçal de Quarantella, Fontcoberta, Ollers, Orfes, Vilamarí, l’ermita de Santa Caterina d’Espasens, Vilademuls, Palol de Farga, Pujals del Pagesos, Pujals dels Cavallers, Sords, Santa Llogaia de Terri, Sant Esteve de Guialbes… 

Topònims i sonoritats que conformen les suaus ondulacions del Pla i part de la història d’aquest país.  

4 comentaris:

  1. Oh, badocar! Com m'agrada aquest verb (sentir-lo i practicar-lo).

    Que tinguis/tingueu un magnífic 2012.

    ResponElimina
  2. La primera fotografia d'aquesta plana no correspon a Galliners, la segona si. Tam,bé he de dir que fa anys que no té 100 habitants, el 1993 en tenia uns 87, ara no crec que els fixos arribin a 50. I l'església parroquial no depen de Parets d'Empordà des de fa cents d'anys. com veieu una informació no gaire fiable. Per altra part val la pena anar-hi per passejar-hi , badocar i viure molt tranquil.

    ResponElimina
  3. Això és absolutament fals, senyor meu, Sóc visitanr assidu de Galliners i et puc assegurar que les 2 imatges són d'aquest poblet. Per tant, amb tots els respectes, t'equivoques de ple. Pel que fa als habitants, doncs jo de tu també me n'asseguraria. Però, vaja, jo HO tornaré a fer, ho tornaré a demanar de nou no sigui que la velleta que em va informar s'equivoqués.
    Bon any!!
    Gràcies per intentar rectificar-nos... però feu-ho bé home!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdoneu si us he ofès, no era aquesta la meva intenció, però m'agradaria saber quina és l'esglèsia que surt a la primera fotografia. Moltes gràcies,Bones Festes i vull dir-vos que m'agrada el vostre bloc, si no fos així no m'hauria molestat a fer-hi cap rectificació.

      Elimina